26 Apr 2018

seronoknya, manisnya bersabar!

assalamualaikum ,
hai korang ,

jujurnya lah kan sya adore gila dengan orang yang baik ni . serious! sekali sya nampak dia baik sya akan respect gila then sya macam adore dia nampak dia macam cantik,perfect and so on!

oh please guys out there, teach me how to be so patient in every situation!
sya ni kalau geram rasa nak hamun kan orang tu .

macam ni , semalam sya ada event . then sya update la gamba satu . tetiba kan ada orang komen cakap "jangan jadi hipokrit" and i was like ... seriously ? what should i do now . what should i say to her !

Ya Allah , dipendekkan cerita segala status yg sya nak perli dia sya cancelkan balik . sya malas nak layan and gaduh . so sya memang nekad nak belajar sabar dengan makcik-makcik bawang ni . and u know what ? Allah sndiri yang balas dekat dia . depan mata sya . im speechless .
apa yang dia sakitkan hati sya , semua kena kat dia balik .

Ya Allah guys , lepasni tolong lah didik diri tu jadi seorang yang penyabar . betul , kadang-kadang rasa diri bodoh sangat sebab tak melawan apa semua . tapi kita kena ingat . Allah tu ada untuk setiap hamba-Nya . takpayah susah-susah nak balas, setiap perlakuan kita akan dibalas nanti . tak kat dunia kat akhirat .

kita cuba jadi manusia yang chill . rilexs . humble and serap semua postive vibe ni . kita yang seronok, kita yang bahagia . kita jangan lupa Tuhan ada untuk kita . yang jahat tu , ada balasanya!
wahh dah boleh jadi fynn jamal . hahha

okay okay serious . lepas sya sedar yang ada manisnya setiap satu pekara yang kita sabar . sya jadi mcm YA ALLAH TOLONGLAH SYA NAK SANGAT JADI SEORANG YANG PENYABAR DAN TAK CEPAT MELATAH BILA ADA ORANG SAKITKAN HATI KITA . so , yeah !

last from me :
JADILAH BAIK KERANA SEMUA PERBUATAN KITA ADA BALASANNYA. KITA BUAT BAIK , SEGALA KEBAIKKAN LAH YANG DATANG DEKAT KITA !