22 Jul 2020

impian

Assalamualaikum, hi gais

entah taktahu macam mana nak mula, apa yang aku terfikir cuma nak meluah je. aku takde siapa so maybe blog je tempat aku nak meluah since dari kecik lagi. 

so yeah tahun ni dah tahun 2020 dah, takbanyak yang berubah cuma banyak benda yang jadi sampai aku rasa aku tengah hidup sorang-sorang. family? kawan-kawan? ada ke waktu kita susah? tak kot untuk manusia mcm aku benda tu tak wujud even kau nak dapatkan kata-kata semangat pun rasanya sekali dua boleh lah dalam setahun.

penat weh nak hadap, sumpah aku penat. aku rasa macam takde sesiapa. betul, aku ada Allah. tapi kita manusia kan. tipu kalau kau sendiri taknak meluah face to face, peluk cium dari family kau untuk bagi semangat. mana pernah dapat lagi2 siapa je lah aku dengan kerja tak semenggah. duit tak banyak, rupa tak membanggakan. tapi tulah hina sangat kot rasanya? haihh keluar pulak air mata bodoh ni. tak kuat langsung! haha 

aku penat nak hadap, aku penat nak pendam, aku penat nak terasa. aku xtahu kat mana silapnya tapi ni lah yang jadi. makin lama makin sakit. haritu aku kerja butik, tak pernah la nak bg moral support. malu adalah, betul aku tak sepatutnya dengar cakap orang tp aku cuma nak puaskan hati dorg. one day dorg bg aku modal nak start bisnes. Alhamdulillah tak sampai sebulan aku dh boleh dapat customer. sumpah lah aku happy sangat rasa macam apa kau update, apa kau iklankan tu membuahkan hasil. happy.. tp faham lah kan bisnes, ada turun naik. skrg bila takde sales. tanya asal takde sales, asl tak terjual. asal itu asal ini. kenapa tak doakan je? ataupun asal kau je tak buatkan marketing? tahu condem orang je. sumpah aku nak nangis tapi aku takboleh. aku takboleh tunjuk aku lemah. tapi hati ni sendiri dah rasa mcm luka, pedih darah dalam hati tiap kali jadi mcmni. 

diri aku ni kerap sangat dah dicompare-comparekan. sampai aku hilang self esteem aku sendiri. aku hilang confident, aku malu, aku kalau kat tempat ramai orang aku jadi overthinking. aku rasa aku paling buruk dan hodoh miskin hina. dari kecik weh mntal aku dh kena tahan dengan perangai orang sekeliling aku yang toxic ni. keluar rumah? aku belum mampu nak keluar rumah menyewa, keselamatan aku sorang2 cmne. what should i do? nothing kan? sabar je kan?

apa yang buat aku bukak balik blog ni bila semalam ada orang tu maki aku macam takde otak. sumpah aku terasa. like apa kau cakap tu doa tapi kata-kata kau semalam tu memang melampau! macam mana hidup aku nk maju nk berkat kalau kau asyik doa aku bukan-bukan. kau treat aku macam sampah. kau expect aku kaya macam orang lain tp doa kau asyk nk memaki hamun aku.

tahun lepas aku hilang tunang aku, ya dia curang. tapi aku takdapat langsung kata-kata semangat dari family atleast tenangkan aku ni bagus lah putus dorg pun tak berkenan sangat. jangan getback sudah. entah weh kadang-kadang aku rasa dulu aku ambk keputusan nak bertunang tu pun sebab aku nak lari dari situasi ni. nak lari dari orang yang selalu menjatuhkan aku tapi aku silap jumpa orang. dah bukan jodoh.. benda tu buat aku lagi jatuh terduduk. Allahu kenapa lah susah sangat hidup aku? 

kalau lah aku ada circle yang positive. aku rindu ayah aku. tapi tu lah ayah aku pulak dah ada family baru. dah bahagia, dah tak heran apa jadi kat aku kat sini. sadis betul hidup aku


takpelah weh sampai sini dulu, aku rasa rosak laptop kalau teruskan. airmata aku dah banyak nau dah ni. hahahha tolong gais doakan aku. doakan bisnes aku maju. aku nak jadi orang senang. suapaya aku dapat capai cita-cita dan impian aku. tolong ya. aamin

Tiada ulasan: